Vilkår & Privatlivspolitik

For detaljeret information om dine rettigheder og forpligtelser, bedes du rulle ned på denne side.

Vi hos EcoFlow Danmark værdsætter og beskytter dit privatliv i henhold til vores privatlivspolitik.

Tilbage til butikken
Bestilling

Bestilling

Når du har gennemført din bestilling, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse. Er der noget galt i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail til kontakt@ecoflow.dk.

Bemærk - Kan du ikke finde din ordrebekræftelse?
Løsning - Dobbelttjek dit spamfilter og din papirkurv i din e-mail

Levering

Vores normale leveringstider er 1 til 3 hverdage. OBS! Ordrer lagt i weekenden sendes tidligst mandagen efter. 

Bemærk - Ved køb af DELTA Pro, Dual Fuel Smart Generator og tungere enheder kan leveringstiden blive en dag ekstra, da de leveres på palle.

Priser

Alle priser i butikken er angivet i DKK og alle priser er inklusive 25% moms. Vi tager forbehold for prisændringer forårsaget af prisændring fra leverandør, trykfejl i prisliste samt fejl i priser på grund af forkert information og forbeholder os retten til at justere prisen.

Om EcoFlow.se

Power Anything AB (Org nr: 559154-4555) er autoriseret forhandler for EcoFlow Tech i Danmark og virksomheden har sit hovedsæde i Piteå. Virksomhedens postadresse er Kantarellvägen 4, 94471 Piteå. Ønsker du at komme i kontakt med os, send en mail til kontakt@ecoflow.dk. med din henvendelse og dine kontaktoplysninger, så vender vi tilbage til dig snarest.

Fortrydelsesret

Generelt om fortrydelsesret:

Ved køb af varer på hjemmesiden har du som kunde 14 dages fortrydelsesret, som gælder fra det tidspunkt, du har modtaget en vare, du har bestilt.

Bemærk, at produkter, der indeholder batterier (f.eks. powerstations), betragtes som ferskvarer på grund af deres begrænsede levetid og ydeevne, som kan forringes over tid. Derfor gælder fortrydelsesretten ikke for sådanne produkter, hvis de er taget i brug. Når du har taget en powerstation i brug og dermed påbegyndt batteriets livscyklus, kan produktet ikke længere anses for at være i sin oprindelige stand. Hvis du ønsker at udøve din fortrydelsesret for en powerstation, er det vigtigt, at produktet ikke har været brugt, og at det returneres i ubeskadiget og ubrugt stand med alle tilbehør og i original emballage.

Ved udnyttelse af din fortrydelsesret:

Du skal give besked om, at du fortryder. Beskeden skal sendes til os kontakt@ecoflow.dk. I din besked skal dit navn, din adresse, e-mailadresse, ordrenummer samt hvilke varer returneringen vedrører fremgå klart og tydeligt.

Du bør straks og senest inden for 14 dage efter fortrydelsesbeskeden returnere produkterne til os. Du betaler selv for returfragt, levering og stand på produkterne ved returnering, produkterne bør derfor sendes velindpakkede og i original emballage.

På tilbagebetalingsbeløbet forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen sammenlignet med varens oprindelige værdi ved brugt eller beskadiget produkt. Ved returnering af powerstation forudsætter det, at den ikke har været i drift, som nævnt i forrige afsnit – læs mere under fanen ovenfor – "Generelt om fortrydelsesret"

Fortrydelsesretten gælder ikke ved:

Produkter, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager er forseglet (plomberet), og hvor forseglingen (plomberingen) er brudt af dig. Produkter, der har karakter af forseglet lyd- eller billedoptagelse, og hvor forseglingen er brudt af dig.

Uafhentede pakker:

Hvis pakken ikke modtages ved hjemmelevering eller ikke afhentes hos udleveringssted, pålægges et gebyr på 499 kr. for at dække de dermed forbundne omkostninger.

Reklamation

Generelt om reklamation:

Vi inspicerer alle produkter, inden de sendes til dig. Skulle produktet alligevel være beskadiget eller fejlekspederet, når det ankommer, forpligter vi os i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning til at udbedre fejlen uden omkostninger for dig.

Du skal altid kontakte os for en godkendelse, før du returnerer en defekt vare.
 
Reklamationen skal indsendes straks efter, at fejlen er opdaget

Hvordan gør du ved en reklamation?

Eventuelle fejl og defekter skal altid reklameres til kontakt@ecoflow.se, hvor du angiver dit navn, din adresse, e-mailadresse, ordrenummer, beskrivelse af fejlen samt serienummeret på din enhed.

Hvis det ikke lykkes os at udbedre fejlen eller levere et tilsvarende produkt, refunderer vi dig for det defekte produkt i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. 

Vi betaler returfragten ved godkendte reklamationer. Vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at varen ikke er defekt i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. 

Ved reklamationer følger vi retningslinjer fra Forbrugerklagenævnet, se arn.se

Ansvar

Generelt om ansvar:

Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der kan opstå som følge af produktet. Vi accepterer intet ansvar for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). 

Disse omstændigheder kan for eksempel være arbejdskonflikt, brand, krig, myndighedsbeslutning, reduceret eller udebleven levering fra leverandør.

Endvidere påtager vi os intet ansvar for eventuelle ændringer på produkter/produktegenskaber, som er ændret af den respektive leverandør og andre faktorer uden for vores kontrol.

Produktinformation:

Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl på denne hjemmeside samt udsolgte produkter. Vi garanterer ikke, at billederne gengiver produkternes nøjagtige udseende, da en vis farveforskel kan forekomme afhængigt af skærm, fotokvalitet samt opløsning. 

Vi forsøger altid på bedste vis at præsentere produkterne så korrekt som muligt.

Ændringer til generelle vilkår:

Vi forbeholder os retten til når som helst at foretage ændringer i vilkårene. Ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. 

De ændrede vilkår anses for accepteret i forbindelse med bestilling eller besøg på hjemmesiden.

GDPR

Personoplysninger

Når du handler på ecoflow.se, ecoflow.dk eller på anden måde bruger vores tjenester, accepterer du vores databeskyttelsespolitik og samtykker til, at Power Anything AB (org.nr 559154-4555) behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning (GDPR).

Vi værner om dit privatliv og indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige for at kunne opfylde vores forpligtelser over for dig som kunde. Dine oplysninger bruges for eksempel til at behandle ordrer, yde kundesupport samt – efter dit samtykke – til at sende nyhedsbreve, kampagner og anden markedsføring.

Ved at gennemføre et køb, oprette en konto eller tilmelde dig nyhedsbrevet, samtykker du til, at Power Anything AB må behandle dine oplysninger til disse formål samt til at sende kommunikation fra vores butikker og varemærker, i overensstemmelse med gældende branchestandarder.

Vi videregiver aldrig dine personoplysninger til tredjepart uden lovligt grundlag.

Hvad er en personoplysning?

En personoplysning er enhver information, der direkte eller indirekte kan knyttes til en identificerbar fysisk person, for eksempel navn, adresse, telefonnummer eller IP-adresse.

Hvilke oplysninger gemmer vi?

For at håndtere din ordre og eventuelle spørgsmål relateret til den, behandler vi:

Fornavn og efternavn
Adresseoplysninger
Telefonnummer
E-mailadresse
IP-adresse
Købsoversigt

Lagringstid og lovgrundlag

Vi opbevarer dine oplysninger, så længe vi har et lovligt grundlag for behandlingen, for eksempel for at opfylde vores aftale med dig eller for at opfylde lovpligtige forpligtelser såsom bogføringsloven.

Ved køb behandles oplysningerne for at opfylde aftalen. Til markedsføringsformål sker behandling kun efter, at du har givet udtrykkeligt samtykke.

Sådan beskytter vi dine oplysninger

Vi anvender moderne sikkerhedsteknologier som SSL/TLS og envejs hash-algoritmer for at beskytte personoplysninger ved lagring og kommunikation. Adgang til oplysningerne er begrænset til autoriserede personer.

Oplysninger, der deles med tredjepart

Betalingsudbydere

For at håndtere betalinger deles nødvendige oplysninger med vores betalingsudbydere. Dette inkluderer navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Ved fakturabetaling behandles også personnummer. Vores betalingsudbydere er:

Klarna
Swish
Shopify Payments
Apple Pay

Fragtfirmaer

For at kunne levere din ordre deles leveringsoplysninger (navn, adresse, e-mail og/eller mobilnummer) med vores logistikpartnere:

BRING
Dachser

Nyhedsbrev

Hvis du har valgt at abonnere på vores nyhedsbrev, deles dit navn og din e-mailadresse med vores nyhedsbrevsudbyder Klaviyo med henblik på at sende relevant information og tilbud.

Dine rettigheder

Ret til indsigt:
Du har ret til at anmode om en oversigt over de oplysninger, vi har om dig.

Ret til berigtigelse:
Du har ret til at anmode om, at forkerte oplysninger rettes.

Ret til sletning:
Du kan anmode om, at dine oplysninger slettes. Undtagelser gælder, hvis oplysningerne er nødvendige for at opfylde lovpligtige forpligtelser (f.eks. bogføringsloven).

Ret til at tilbagekalde samtykke:
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til markedsføring.