Vilkår & Privatlivspolitik

For detaljeret information om dine rettigheder og forpligtelser, bedes du rulle ned på denne side.

Vi hos EcoFlow Danmark værdsætter og beskytter dit privatliv i henhold til vores privatlivspolitik.

Tilbage til butikken
Bestilling

Bestilling

Når du har gennemført din bestilling, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse. Hvis der er noget galt i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail på kontakt@ecoflow.se.

Bemærk - Kan du ikke finde din ordrebekræftelse?
Løsning - Dobbelttjek dit spamfilter og din junkmail i din e-mail

Levering

Vores normale leveringstider er 1 til 3 hverdage. OBS! Ordrer afgivet i weekenden sendes tidligst den efterfølgende mandag. 

Bemærk – Ved køb af DELTA Pro, Dual Fuel Smart Generator og tungere enheder kan leveringstiden blive en dag ekstra, da de leveres på palle.

Priser

Alle priser i butikken er angivet i SEK, og alle priser er inklusive 25% moms. Vi tager forbehold for prisændringer forårsaget af prisændringer fra leverandør, trykfejl i prislister samt fejl i priser på grund af forkerte oplysninger og forbeholder os retten til at justere prisen.

Om EcoFlow.dk

Power Anything AB (Org nr: 559154-4555) er autoriseret forhandler af EcoFlow Tech i Danmark, og virksomheden har hjemsted i Piteå. Virksomhedens postadresse er Kantarellvägen 4, 94471 Piteå. Ønsker du at komme i kontakt med os, så send en mail til kontakt@ecoflow.se med din henvendelse og dine kontaktoplysninger, så vender vi tilbage til dig snarest.

Fortrydelsesret

Generelt om fortrydelsesret:

Ved køb af varer på hjemmesiden har du som kunde 14 dages fortrydelsesret, som gælder fra det tidspunkt, du har modtaget en vare, du har bestilt.

Bemærk, at produkter, der indeholder batterier (f.eks. powerstations), betragtes som letfordærvelige varer på grund af deres begrænsede levetid og ydeevne, som kan forringes over tid. Derfor gælder fortrydelsesretten ikke for sådanne produkter, hvis de er taget i brug. Når du har begyndt at bruge en powerstation og dermed påbegyndt batteriets livscyklus, kan produktet ikke længere anses for at være i sin oprindelige stand. Hvis du ønsker at udøve din fortrydelsesret for en powerstation, er det vigtigt, at produktet ikke er blevet brugt, og at det returneres i ubeskadiget og ubrugt stand med alle tilbehør og i originalemballage.   

Ved udnyttelse af din fortrydelsesret:

Du skal give besked om, at du fortryder. Beskeden skal sendes til os på kontakt@ecoflow.se. I din besked skal dit navn, din adresse, e-mailadresse, ordrenummer samt hvilke varer returneringen vedrører fremgå klart og tydeligt.

Du bør straks og senest inden for 14 dage efter fortrydelsesmeddelelsen returnere produkterne til os. Du betaler for returfragt, levering og produkternes stand ved returnering, så produkterne bør derfor sendes godt indpakket og i original emballage.

På tilbagebetalingsbeløbet forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen sammenlignet med varens oprindelige værdi ved brugt eller beskadiget produkt. Ved returnering af powerstation forudsætter det, at den ikke har været i drift som nævnt i det foregående afsnit – læs mere under fanen ovenfor – "Generelt om fortrydelsesret"

Fortrydelsesretten gælder ikke ved:

Produkter, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager er blevet forseglet (plomberet), og hvor forseglingen (plomberingen) er blevet brudt af dig. Produkter, der har karakter af forseglet lyd- eller billedoptagelse, og hvor forseglingen er blevet brudt af dig.

Uafhentede pakker:

Hvis pakken ikke modtages ved hjemmelevering eller ikke afhentes hos udleveringsstedet, pålægges et gebyr på 499 kr. for at dække de dermed forbundne omkostninger.

Reklamation

Generelt om reklamation:

Vi inspicerer alle produkter, inden de sendes til dig. Skulle produktet alligevel være beskadiget eller fejlekspederet ved ankomsten, forpligter vi os i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning til at udbedre fejlen uden omkostninger.

Du skal altid kontakte os for en godkendelse, før du returnerer en defekt vare.
 
Klageren skal indsendes straks efter, at fejlen er opdaget

Hvordan gør du ved en reklamation?

Eventuelle fejl og defekter skal altid reklameres til kontakt@ecoflow.se, hvor du angiver dit navn, din adresse, e-mailadresse, ordrenummer, beskrivelse af fejlen samt serienummeret på din enhed.

Hvis det ikke lykkes os at afhjælpe fejlen eller levere et lignende produkt, refunderer vi dig for det defekte produkt i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. 

Vi dækker returfragten ved godkendte reklamationer. Vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at varen ikke er defekt i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. 

Ved reklamationer følger vi retningslinjerne fra Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se

Ansvar

Generelt om ansvar:

Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der kan opstå som følge af produktet. Vi accepterer intet ansvar for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). 

Disse omstændigheder kan for eksempel være arbejdskonflikt, brand, krig, myndighedsbeslutning, reduceret eller udebleven levering fra leverandør.

Der tages heller intet ansvar for eventuelle ændringer af produkter/produktegenskaber, som er foretaget af den respektive leverandør og andre faktorer uden for vores kontrol.

Produktinformation:

Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl på denne hjemmeside samt udsolgte produkter. Vi garanterer ikke, at billederne gengiver produkternes nøjagtige udseende, da der kan forekomme visse farveforskelle afhængigt af skærm, fotokvalitet og opløsning. 

Vi forsøger altid på bedste vis at præsentere produkterne så korrekt som muligt.

Ændringer til generelle spørgsmål:

Vi forbeholder os retten til til enhver tid at foretage ændringer i vilkårene. Ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. 

De ændrede vilkår anses for accepteret i forbindelse med ordre eller besøg på hjemmesiden.

GDPR

Personoplysninger:

Ved at handle hos ecoflow.se accepterer du vores privatlivspolitik og vores behandling af dine personoplysninger. 

Vi værner om dit privatliv og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for at behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine oplysninger til tredjepart uden lovligt grundlag. Ecoflow.se er ansvarlig for behandlingen af personoplysninger, som du har givet os som kunde. 

Dine personoplysninger behandles af os for at kunne håndtere din bestilling samt i de tilfælde, hvor du har ønsket nyhedsbreve eller kampagnetilbud – for at kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.

Nedenstående information er et sammendrag af, hvordan vi i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR) opbevarer og behandler dine oplysninger.

Hvad er en personoplysning?

En personoplysning er alle oplysninger, der direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person.

Hvilke oplysninger gemmer vi?

For at kunne håndtere din bestilling samt besvare spørgsmål relateret til din ordre (kundeservice) gemmer vi dit fornavn og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, ip-adresse og købs­historik.

Dine oplysninger opbevares, så længe vi har et retsgrundlag for at behandle dine oplysninger, for eksempel for at opfylde aftalen mellem os eller for at overholde en juridisk forpligtelse i henhold til eksempelvis bogføringsloven.

Retsgrundlag:

I forbindelse med et køb behandles dine personoplysninger for at opfylde aftalen med dig. Markedsføring, kampagner og lignende udsendelser sker efter samtykke fra dig.

Ansvar for databeskyttelse:

I forbindelse med et køb behandles dine personoplysninger for at opfylde aftalen med dig. Markedsføring, kampagner og lignende udsendelser sker efter samtykke fra dig.

Sådan beskytter vi dine personoplysninger:

Vi anvender industristandarder som SSL/TLS og envejs hash-algoritmer til at lagre, behandle og kommunikere følsomme oplysninger såsom personoplysninger og adgangskoder på en sikker måde.

Hvad deles med vores partnere:

Betalingsudbyder
– når du foretager et køb, deles oplysninger med vores betalingsudbyder. Det, der gemmes, er fornavn, efternavn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Hvis du vælger at betale med faktura, gemmes også personnummeret hos betalingsudbyderen. Oplysningerne gemmes for at kunne gennemføre købet og for at beskytte parterne mod bedrageri.

De betalingsudbydere (betalingstjenester), vi benytter, er: Klarna, Swish og Shopify

Fragtfirmaer – for at kunne levere dine ordrer og fuldføre vores aftale, skal vi dele specifikke oplysninger med fragtfirmaet. Det, der deles med fragtfirmaet, er fornavn, efternavn samt adresseoplysninger til levering. E-mailadresse og/eller mobilnummer kan også blive delt med fragtfirmaet til advisering. De fragtfirmaer, vi samarbejder med, er: BRING / Dachser

Nyhedsbrev:

Hvis du har valgt at abonnere på vores nyhedsbrev, deles fornavn, efternavn og e-mailadresse med vores nyhedsbrevsudbyder. Dette for at kunne holde dig opdateret med information og tilbud til markedsføringsformål. Vi bruger Klaviyo til udsendelse af nyhedsbreve.

Din ret:

Retten til at blive glemt
– du kan til enhver tid anmode om, at oplysninger om dig slettes. Der er få undtagelser fra retten til sletning, for eksempel hvis oplysningerne skal bevares, fordi vi skal opfylde en juridisk forpligtelse (for eksempel i henhold til bogføringsloven).

Ret til berigtigelse – du har ret til at bede os opdatere forkerte oplysninger eller supplere oplysninger, der er mangelfulde.

Retten til adgang – du har ret til at få udtræk af alle oplysninger, vi har om dig. Udtrækket leveres elektronisk i et læsbart format.